Σπανάκι

Eπιστημονική Oνομασία: 
Spinacia oleracea

Περιγραφή: Μονοετές ή διετές φυτό καλλιεργείται για τα παχιά τριγωνικά φύλλα του. Αυτά βρίσκονται κοντά στη ρίζα έχουν χρώμα βαθύ πράσινο και λεία ή κυματιστή επιφάνεια. Όταν η διάρκεια της ημέρας είναι μεγαλύτερη και η θερμοκρασία αρκετά υψηλή τότε αναπτύσσεται ένας βλαστός που φέρει μία ταξιανθία με μικρά άνθη.
Ο καρπός είναι ένα πολύ μικρό μονόσπερμο καρύδι που μερικές φορές φέρει και αγκαθωτό περίβλημα. Ο πολλαπλασιασμός γίνεται με σπορά. Το ψυχρό κλίμα ευνοεί την ανάπτυξη του σπανακιού Στην Ελλάδα γίνεται σπορά από τα μέσα Αυγούστου μέχρι το Φεβρουάριο. Το έδαφος πρέπει να είναι υγρό και ειδικά όταν το σπανάκι είναι μικρό. Τα αμμοπηλώδη εδάφη είναι τα πιο κατάλληλα.
Υπάρχουν αρκετές ποικιλίες σπανακιού. Οι πιο γνωστές στην Ελλάδα είναι το κοινό σπανάκι, η πριγκίπισσα Τζουλιάνα, το κοντό σπανάκι και το πλατύφυλλο Άργους. Στην Ελλάδα απαντάται και αυτοφυές, ως άγριο σπανάκι, κοινώς η νάνα. Στην Ελλάδα καλλιεργούνται 25.000 στρέμματα περίπου και η ετήσια παραγωγή φτάνει τους 36.000 τόνους.
Το σπανάκι μπορεί να διατηρηθεί και σε κοινούς καταψύκτες, αφού πρώτα ζεματιστεί, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Τρώγεται μαγειρεμένο (σπανακόρυζο, σουπιές με σπανάκι), γίνεται διάφορες πίτες (σπανακόπιτα) ή ακόμα τρώγεται και ωμό σε διάφορες σαλάτες.

Το μυστικό για να διπλασιάσετε την απορρόφησή του σίδηρου είναι να το συνοδεύσετε με κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (π.χ. λεμόνι, ντομάτα, πιπεριά).

Θεραπευτικές ιδιότητες στό σπανάκι: Το σπανάκι είναι ένα από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνες Α και Κ. Επίσης, το σπανάκι είναι πλουσιότατη πηγή μαγγανίου και φυλλικού οξέος, ενώ παρέχει μαγνήσιο και σίδηρο (αν και στη λιγότερο απορροφήσιμη από τον οργανισμό μας μορφή του), βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Με αντικαρκινικές ιδιότητες, αντιοξειδωτικά & Δυναμώνει το μυαλό! ...περισσότερα.

Σπέρνω σπανάκι: Σπέρνουμε από μέσα Αυγού­στου μέχρι μέσα Φεβρουα­ρίου και μπο­ρούμε να έχουμε ακόμα και δύο σπο­ρές σε μια σαιζόν. Το σπα­νάκι μπο­ρεί να φυτευ­τεί σε υψω­μένα παρ­τέ­ρια, στον κήπο, αλλά και σε γλάστρες στο μπαλκόνι μας. ...περισσότερα.
Αξιοποιώντας τα κουκούτσια...: Αντί να πετάξουμε τα κουκούτσια από τα φρούτα που τρώμε τα φυτεύουμε στο χωράφι μας αλλά και σε ένα καμένο δάσος ή άγονο ρουμάνι με την μέθοδο της φυσικής καλλιέργειας. Ώστε το κάθε κουκούτσι να γίνει δέντρο... ...περισσότερα.
Μήνας συλλογής: 
Μήνες άνθισης: 

Ωφέλιμα συστατικά σε Σπανάκι:

Συστατικά Ποσότητα/100gr
Κάλιο 490.00mg
Μαγνήσιο 79.00mg
Ασβέστιο 66.00mg
Βιταμίνη C 30.00mg
Σίδηρος 2.40mg
Μαγγάνιο 0.90mg
Βιταμίνη B6 0.20mg

Facebook comments